woensdag 9 september 2020

Lesmateriaal Duurzaam Ondernemen Fontys Technische Bedrijfskunde

Jarenlang heb ik de lessen Duurzaam Ondernemen verzorgd voor de 2e jaars bachelor-
studenten van de opleiding Technische Bedrijfskunde van Fontys Hogeschool te Eindhoven.
Vanaf 2016 heb ik het vak en de lessen overgedragen aan mijn collega Paul Martijn.

De bijbehorende opdracht aan het einde waarvoor een cijfer werd gegeven was:
I. Een individueel essay over het belang van duurzaamheid voor een Technische Bedrijfskundige van  5 bladzijden A4.
òf
II. Een groepsrapport met daarin een beschrijving en analyse van een bestaand recent Duurzaamheids Jaarverslag van een Nederlandse of Vlaamse onderneming.




























Zie ook: 










Met alle collega's van Fontys Hogeschool Technische Bedrijfskunde
 hebben we deze tentoonstelling bezocht.
Voor de principes van Cradle tot Cradle zie: 
en

                                Als ouder en Medezeggenschapsvoorzitter van Vrije School 
                              Novaliscollege heb ik vijf jaar in het ontwikkel- en projectteam 
                  gezeten dat dit Duurzame Schoolgebouw in Eindhoven heeft gerealiseerd.  











Prof.Cees Zoeteman was jarenlang gezicht van COS, 
ontwikkeld door Universiteit van Tilburg.


Zelf was ik een van de inleiders die een stelling moest verdedigen.







Leuke uitdaging voor onze Fontys studenten Technische Bedrijfskunde.


Mijn ingezonden idee bij ASN Duurzaamheidsprijs

Voor het 2e Deel van dit lesmateriaal Duurzaam Ondernemen zie: https://fontysduurzaam.blogspot.com/2020/09/lesmateriaal-duurzaam-ondernemen-2.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten